13
May
11

Nurul Izzah Sudah Buat Laporan Polis

SEPERTI mana yang dilaporakan semalam, (menerusi blog MERAH TINTA) pagi ini Nurul Izzah telah membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi Kuala Lumpur mengenai tiga SMS yang berunsur ancaman untuk melakukan sesuatu ke atas anaknya sekira beliau terus menyokong ayahnya, Anwar Ibrahim.

Izzah mendukung anak lelakinya ke semasa berkempen dalam pilihan raya Sarawak.

Menurut Izzah SMS yang diterima dari seseorang yang tidak dikenali itu berbunyi, “bahawa anak saya akan menerima nasib seperti Sharline jika saya menyokong ayah saya, (Datuk Seri Anwar Ibrahim, saya tidak menyelamat ayah saya. Dia juga mengancam bahawa jika saya tidak mendesak berhenti ayah saya berhenti dari politik maka sesuatu akan berlaku kepada anak saya. SMS itu diterima pada 11 Mei 2011 jam 2:45 pagi ketika beliau berada di Doha Qatar.

Manalaka SMS kedua pula berbunyi; “sesuatu yang tidak elok akan berlaku ke atas anak saya kecuali jika saya berhenti menyokong ayah saya.” SMS tadi diterima 12 Mei 2011 pukul 3:46 petang.

Sebelum itu menurutnya pada 5 Mei 2011 pukul 9:45 malam beliau menerima SMS pertama dari individu tersebut yang ada perkara penting untuk memberi tahu saya dan dia juga meminta saya menelefon dia. SMS itu diulang dua kali pada hari yang sama.

Nurul Izzah menganggap SMS itu ancama serius dan berbau politik.

Kerana bimbangan berlaku sesuatu ke atasnya beliau membuat laporan polis sebagai melindungi dirinya. Nurul Izzah berharap semoga polis membuat siasatan segera berhubung laporan berkenaan.

Dalam pada itu Anwar Ibrahim malam tadi melahirkan rasa kesal atas apa yang berlaku itu sambil menyifatkan satu tindakan yang sangat jahat dan tidak bermoral. “Setelah saya dimalukan, isteri saya diganggu, kini anak saya, dan cucu saya pula cuba diganggu dan dijadikan mangsa. Ini melambangkan politik terdesak,” kata Anwar dengan nada marah dan kesal.

Ikut sama mengiringi Nurul Izzah membuat laporan polis tadi, ibunya Dr Wan Azizah Wan Ismail, pengaum Latifa Koya dan beberapa pemimpin serta pembantu peribadi Nurul Izzah dan Dr Wan Azizah.

Sementara itu pagi tadi juga Dewan Pemuda Pas Wilayah Persektuan telah membuat laporan polis terhadap Presiden MCA, Chua Soi Lek berhubung beberapa kenyataan beliau yang dianggap menghina Islam. Laporan polis itu diketuai oleh Ketua Dewan Pamuda Pas, Wilayah Persekutuan. [wm.kl.12: 30 t/hari 13/05/11]


0 Responses to “Nurul Izzah Sudah Buat Laporan Polis”



  1. Tinggalkan Komen

Tinggalkan Jawapan

